26 lutego 2010

Zawijaski serowe

Coś trzeba było zrobić z ciastem francuskim, więc mądra główka wykombinwała oto te zawijaski. [Szczerze to pojęcia nie miałam, że takie pyszne wyjdą] :)\
 
 

A oto składniki:
  • ciasto francuskie
  • chudy twarożek [ jedna kostka]
  • rodzynki
  • cynamon
  • cukier wanilinowy/ zwykły cukier 
  • kilka łyżek mleka
Dodatkowo:
  • tłuszcz do smarowania foremek
Sposób wykonania:
W miseczce rozdrabniamy twarożek i mieszamy z cukrem i mlekiem, tak, aby tworzyła zwięzłą całość. Następnie wykładamy masę na ciasto francuskie, posypujemy cynamonem i rodzynkami- tu ilość według uznania. Kolejnym krokiem jest zwijanie ciasta w roladę [tak jak jest pokazane na zdjęciach] .
Roladę kroimy plastry dowolnej grubości- ja grubo kroiłam, bo chciałam zmieścić się w 6 foremkach [nie chciało mi się dwa razy piec :D] . Następnie przekładamy do foremek nasmarowanych tłuszczem- u mnie margaryna.
Ja zaeksperymentowałam i posmarowałam wierzch i boki mlekiem. Nie pytać czemu, bo nie wiem :D Ale to wcale nie zaszkodziło ;)
Pieczemy w temperaturze około 190 stopni przez około 20 minut. Zaznaczam, że każdy piekarnik to indywidualna sprawa ;) Wiele razy się o tym przekonałam.
Smacznego ;)

 
  
 

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails