21 czerwca 2010

Shoarma domowa

Mój najukochańszy obiad. Ciekawe dlaczego ;p wmawiam sobie, że jest zdrowy ;] Wbrew pozorom przygotowanie zajmuje około godziny :)
Składniki na sałatkę:
  • kapusta pekińska
  • pomidor
  • cebula czerwona
  • opakowanie sosu ziołowo koperkowego
Sposób wykonania:
Co tu dużo mówić, wszyscy wiemy jak się robi sałatki ;p


Składniki na kurczaka:
  • pierś kurczaka- ilość zależna od porcji
  • przyprawa shoarma
Sposób wykonania:
Polecam włożyć kurczaka do marynaty dzień wcześniej i na noc do lodówki. Gwarantuję, że smak mięsa marynowanego całą noc jest lepszy niż na około 2 godziny przed smażeniem. 


Składniki na frytki:
  • ziemniaki
  • mielona słodka papryka
  • olej
  • białko z jajek
Sposób wykonania:
Ziemniaki pokrojone w słupki maczamy w oleju i kładziemy na tacę do pieczenia wyłożoną pergaminem. Białko wymieszane z papryką rozprowadzamy pędzelkiem po ziemniakach i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 35 minut.
Pita
Sos słodki: zmiksowany sos słodko-kwaśny z kawałkami owoców i warzyw ;p wymyśliłam na poczekaniu. 
Sos czosnkowy: 2 rozgniecione ząbki czosnku, 2 łyżki jogurtu naturalnego [jednak polecam serek naturalny homo] i 1 łyżka majonezu. Wszystko razem mieszamy.
Sos tzatziki: serek naturalny homo plus gotowa przyprawa tzatziki. Wymieszać.
Sos różowy: 2 łyżki majonezu plus łyżeczka ketchupu. Wymieszać.
Smacznego :)

    8 komentarzy:

    1. strasznie fajnie wyglądają te miseczki z sosami :-)
      a zdrowsze na pewno.. od tego kupnego.

      OdpowiedzUsuń
    2. asieja- miseczki wygrzebałam w zakamarkach domu ;p dasz wiarę że w życiu ich jeszcze nie używałam :D

      OdpowiedzUsuń
    3. fajny obiad tez taki lubię ..;) surówkę, frytki i shaormę robię tak samo..;) a z przepisów na sosy chętnie skorzystam

      OdpowiedzUsuń
    4. O znalazłem pomysł na kolejny obiad :) Lubię takie egzotyczne potrawy :)

      OdpowiedzUsuń
    5. To może jeszcze jakieś ładne naczynia czekają w szafkach na odkrycie ? ;)

      Bardzo mi się podoba taki obiad, chętnie bym się dosiadła :)

      OdpowiedzUsuń
    6. te sosy bardzo mi się spodobały :)

      OdpowiedzUsuń
    7. mężczyzna gotuje- no proszę! pierwszy mężczyzna na moim blogu ;p mam nadzieję, że obiad będzie smakować :)
      edysia79- ojjj mnóstwo :) mam dwie kuchnie zapchane porcelaną ;p a wiele nieużywanych nigdy :D
      Paula- i nawet więcej ich niż w restauracji ;p

      OdpowiedzUsuń
    8. Izaa- polecam spróbować :) może w trakcie powstaną nowe :)

      OdpowiedzUsuń

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails