Szukaj na tym blogu

Czekoladowe doniczki z musem bananowym i truskawkami, hit internetu



Składniki na 7-8 doniczek:

  • 400 g gorzkiej czekolady
  • 150 g ciasteczek oreo
  • 2 banany
  • garść truskawek
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 400 ml kremówki 
  • 2 łyżki cukru pudru
  • cytryna
  • gotowy biszkopt/ babeczki 
  • kilka łyżek naturalnego soku z pomarańczy lub bananów 
Dodatkowo:
  • plastikowe kubeczki
  • świeża mięta
  •  opcjonalnie maliny do dekoracji

Sposób wykonania:
  1. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, wypełnić od środka ściany kubeczków i wstawić do zamrażarki na kilka godzin.
  2. Usunąć nadzienie z oreo, a ciastka włożyć do woreczka i zmiażdżyć wałkiem, tak aby uzyskać kawałki imitujące ziemię.
  3. Banany rozgnieść w miseczce widelcem i skropić cytryną, aby nie czerniały. Galaretkę przygotować wg opakowania. Do bananów dodać kilka łyżek galaretki.
  4. Z biszkoptu lub babeczek wyciąć 7-8 kółek o średnicy kubeczków i nasączyć sokiem pomarańczowym
  5. Truskawki pokroić w plasterki.
  6. Kremówkę ubić z cukrem pudrem.
  7. Plastikowe kubeczki usunąć delikatnie od czekolady.
  8. Wnętrze doniczek wypełniamy warstwowo: biszkopt, mus bananowy, kremówka, truskawki, a wierzch posypać startym oreo.
  9. W "ziemię" włożyć miętę i ozdobić owocami. 
Smacznego ;)


Porady:
  1. Przed wlaniem czekolady kubeczki należy mrozić, najlepiej całą noc.
  2. Na ściany kubeczków nie należy żałować czekolady, gdy doniczki będą za cienkie popękają.
  3. Przed wlaniem czekolady do kubeczków dolne i górne krawędzie należy naciąć nożyczkami w 4 miejscach na 5mm, a dno przebić nożem. Znacznie ułatwi to usuwanie kubeczków gdy czekolada zastygnie.
  4. Podczas zamrażania doniczek należy je na chwilę wyciągać z zamrażalki i obracać, tak by czekolada rozłożyła się równo po ściankach i nie spłynęła na dół.
  5. Aby nie piec biszkoptu użyłam gotowych kupnych muffinek biszkoptowych. 
  6. Aby uzyskać równą górną krawędź doniczki należy zanurzyć szeroki nóż w wysokiej szklance wypełnionej wrzątkiem, a następnie przeciągnąć nim równo po brzegu doniczki. 
  7. Gotowe doniczki należy przechowywać w lodówce, a w czasie upałów w zamrażalce 





9 komentarzy:

  1. Próbowałam je zrobić, ale poległam już na etapie zrobienia doniczek, bo miałam problem z równomiernym rozlaniem rozpuszczonej czekolady po ścianach kubeczków. Nacięłam je oczywiście i to dość głęboko, żeby łatwiej je było potem wyjąć, ale czekolada nie chciała się "trzymać" ścianek, tylko spływała w dół [miałam czekoladę wedlowską], a po paru godzinach nie dała się "oderwać" od ścianek kubeczka i pokruszyła mi się. A starałam sie zrobić dość grube ścianki. Co zrobiłam nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również miała z poczatku ten problem. Wtedy najlepiej ścianki zrobic na dwa razy. Najpierw niech zamrozi się pierwsza warstwa ta cienka ( pierwsza zawsze spływa ;) ) a potem druga tura rozlewania czekolady tak jak za pierwszym razem. Tyle , że teraz czekolada będzie się szybko ścinać z racji lodowatej czekolady z pierwszego oblewania. A Twoja pokruszyła się z racji, że była bardzo cienka, u mnie też przy pierwszej próbie tak było. ;)

      Usuń
    2. ps. i nacięcie na dnie kubeczka polecam zrobić ;)

      Usuń
    3. Ależ robiłam dwie warstwy, bo pojedyńcza wydała mi sie zbyt cienka. A kubeczki nacięłam dość głęboko, po czym skleilam je przezroczystą taśmą, żeby łatwiej je potem było zdjąć z czekolady. Tylko że czekolada tak bardzo się do nich przykleiła, że podczas zdejmowania plastiku doniczki sie polamały.

      Usuń
  2. Desery wyglądają niesamowicie! Koniecznie musimy spróbować takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam 😊😋 są pyszne i wyglądają nieziemsko 😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow po prostu szacun! Nigdy nie będę w stanie tego zrobić więc chylę czoła, że to Ci się udało. Ja jednak piekę dużo prostsze ciasta, ale są równie smaczne:) Wiele ciekawych inspiracji do swojej kuchni zaczerpnęłam z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    i muszę przyznać, że wiele z tych przepisów na stałe zagościło w moim domu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Na talerzu - Przepisy kulinarne , Blogger