Szukaj na tym blogu

Snickers bez pieczenia



Składniki na blachę 25x35 :
  • 600 g herbatników kakaowych - około 120 sztuk
  • 1 szkl. mleka
  • 200 g masła
  • 400 g mleka w proszku
  • 3/4 szkl. cukru
  • puszka masy kajmakowej
  • 150 g orzeszków ziemnych solonych
  • 50 g mlecznej czekolady
  • 1 łyżka oleju
Sposób wykonania:
  1. W garnku podgrzać cukier, mleko i masło. Odstawić do przestudzenia. 
  2. Na suchej patelni uprażyć chwilę orzechy.
  3. Do ostygniętej masy łyżkami dodawać mleko w proszku w trakcie miksowania. 
  4. Na blachę wyłożyć papier do pieczenia. Dno wyłożyć warstwą herbatników kakaowych, następnie rozprowadzić połowę masy mlecznej. Przykryć herbatnikami . Kolejna warstwa to połowa puszki kajmakowej, warstwa herbatników , pozostała masa mleczna, warstwa kakaowych herbatników. Wierzch ciasta wysmarować pozostałą częścią masy kajmakowej, posypać uprażonymi orzechami.
  5. W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę i dodać łyżkę oleju. Rozprowadzić na wierzch ciasta.
  6. Odstawić do lodówki gotowe ciasto najlepiej na całą noc.
Smacznego ;)


Zapraszam na mój instagram , tam najwięcej się dzieje 

https://www.instagram.com/natalerzu/

25 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda obłędnie! Równiutkie i z warstwami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszęi powiedzieć jeśli pani to robiła bo piszą że rozprowadzić łyżką a to jest tak rzadkie jak mleko. Ci mam robić??

      Usuń
    2. Jakim cudem masą jest płynna ? Jedyny składnik panny to szklanka mleka, reszta to Melko w proszku, kostką masła. Nie ma z czego być plyn w tych proporcjach

      Usuń
  2. to ciasto musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. wszystko podane jest w przepisie

      Usuń
    2. Nada wyszła rzadka jak mleko. Co mam zrobić? Boję się że jak wleje na te herbatniki to wypłyną

      Usuń
    3. Z technicznego punktu widzenia niemożliwe aby była płynna. Napewno w dobrych proporcjach Pani zrobila ? Tam jest I masło I mleko w proszku, także nie ma z czego być tego plynu

      Usuń
  4. Na jaki rozmiar blaszki jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam. Jutro skosztuję. Ale pytanie mam do masy kajmakowej... nie jest ona czasem czekoladowa? Bo ja dałam zwykłą krowkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. krówkowa najlepsza :) oczywiście każdy może dać taką jaką lubi :)

      Usuń
  6. Miałam 500g zwykłych harbatników z biedry i mi zabrakło... Przynajmniej 100g. Ciekawe jak wyjdzie w smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż niemożliwe. mi i moim koleżankom nawet herbatniki zostają . na szczęście nie wpływa to na smak, a zawsze to ciasto zanoszę do pracy z okazji imienin :)

      Usuń
  7. Witam, masa mleczna wyszła mi bardzo twarda... Czy zrobiłam coś źle, czy tak miało być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale zaraz po zrobieniu? bo powinna być gęsta, ale płynna. Twardnieje konkretnie dopiero po paru godzinach w lodówce

      Usuń
  8. Przepyszne, łatwe w przygotowaniu, proste składniki dzieciaki uwielbiają ❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Słone orzeszki uprażyć ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, szklanka 250ml czy inna? Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam. Jutro degustacja. Jednak wydaje mi się że podany w przepisie rozmiar blaszki jest za duży. Robiłam w blaszce 24x34 i wyszły cieniutkie warstwy masy mlecznej i kajmaku. Herbatników zostało.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Na talerzu - Przepisy kulinarne , Blogger