Szukaj na tym blogu

Ciasto owsiane z owocami



Składniki na blachę 20 x 30 cm:
  • 1 szkl. płatków owsianych
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. mąki 
  • 1/2 kostki masła
  • 3 jajka
  • 400 g owoców (np. jabłka, śliwki)
  • 1/2 szkl, orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
Sposób wykonania:
  1. Orzechy posiekać, a owoce pokroić na kawałki. Płatki owsiane zalać 1,5 szkl. wrzącej wody.
  2. Do miękkich i ostudzonych płatków dodać cukier, pokrojone masło, jajka, mąkę, sól i sodę.
  3. Wszystko dokładnie zmiksować.
  4. Ciasto wymieszać z owocami i orzechami.
  5. Blachę wysmarować masłem i obsypać mąką lub bułką tartą , a następnie wylać masę.
  6. Piec ok. 60 minut w 180 stopniach.
Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie ciasta!! Pozdrawiam i zapraszam również do Nas!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mogę prosić kawaleczek? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. CIASTA OWSIANE SĄ BARDZO DELIKATNE W SMAKU- PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, poczęstowałabym się takim cudem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakiej wielkości ma być ta blacha, przecież są różne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze takiego ciasta nie jadłam. Przepis zapisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto właśnie wstawiłam do piecyka. Cukru dodałam trochę mniej niż szklankę i chyba dobrze zrobiłam bo dodany przeze mnie cukier nadaje ciastu słodyczy dość, a więc myślę, że tak ok.150-170g wystarczyłoby. Jak się upiecze i spróbuję to napiszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto wyszło pyszne. Jest wilgotne i nie za słodkie. Tak więc jeśli ktoś nie lubi ciast zbyt słodkich to dododać tyle, żeby smakowało. Z uwagi na to, iż w tym przepisie w zasadzie wszystkie produkty (oprócz owoców)się miksuje to jak cukru jest za mało można spróbować i ewent.dosypać.Polecam przepis bo robi się to ciasto szybko i jest naprawdę bardzo dobre. Myślę, że zachwyci napewno gości. Ja swoją udekorowałam na wierzchu polewą czekoladową i wiórkami kokosowymi.

      Usuń

Copyright © Na talerzu - Przepisy kulinarne , Blogger