Szukaj na tym blogu

Sernik bez sera




To ciasto jest idealne gdy ma się ochotę na sernik, a sklepy są zamknięte i głównego składnika nie ma w domu. Każdy sobie z nim poradzi, nie opadnie i jest bardzo wilgotne. Goście nie zauważą, że w cieście nie ma ani grama sera.

Składniki na średnią blachę:
  • 5 jajek
  • 1 i 1/2 szkl. cukru pudru
  • 40 g proszku budyniu śmietankowego lub waniliowego 
  • 16 g cukru waniliowego 
  • 1/2 szkl. oleju
  • 800 g jogurtu greckiego 
  • kilka paczek herbatników
Sposób wykonania:
  1. Blachę wyłożyć herbatnikami.
  2. Żółtka utrzeć z połową szklanki przesianego cukru pudru, a następnie dodawać po trochu jogurt, budyń i olej. Zmiksować.
  3. Białka ubić na sztywno, a pod koniec ubijania dodać 1 szkl. cukru pudru i cukier waniliowy. Delikatnie wymieszać z masą jogurtową i przelać do tortownicy.  
  4. W piekarniku na dolnej półce ustawić blachę z gorącą wodą. Piec w 210 stopniach przez 90- 100 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i zostawić ciasto w piekarniku do ostygnięcia.
Smacznego :)



6 komentarzy:

  1. Sernik bez sera, powiadasz? Czegoś takiego jeszcze nie jadłam, niemniej, wygląda idealnie puszyście. :) Proszę o porcyjkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. w życiu nie powiedziałabym, że jest bez sera :) wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś taki sernik, ale ze śmietaną:)
    Wygląda pysznie!;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam że sernik bez sera jest pyszny,ja upiekłam z sera wiaderkowego z Lidla,wyszedł super ale muszę jeszcze zrobić taki z jogurtu.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Na talerzu - Przepisy kulinarne , Blogger