Szukaj na tym blogu

Tarta czekoladowa z masą ganache


Bez bicia powiem, że to moje najukochańsze ciasto czekoladowe na świecie. Mimo, że pierwszy raz je robiłam i smakowałam to już zawsze będzie gościć na moim stole :D Oczywiście nie często, bo to bomba kaloryczna :) 
Składniki na ciasto:
  • 150 g mąki
  • 2 łyżeczki kakao w proszku
  • 2 łyżeczki cukru pudru
  • szczypta soli
  • 50 g masła zimnego 
  • 1 łóżtko
  • zimna woda
Składniki na masę ganache:
  • 200 g czekolady [ja dałam o zawartości 50% kakao]
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 250 ml gęstej śmietany [30%]
Dekoracja:
  • tabliczka mlecznej czekolady startej na małych oczkach
Sposób wykonania:
  1. Formę do tarty smarujemy masłem.
  2. W misce robotem kuchennym miksujemy mąkę kakao, cukier puder, sól, masło.
  3. Następnie dodajemy żółtko i odrobinę lodowatej wody; całość zagniatamy. 
  4. Blat wysypać mąką i odrobiną kakaa. Na nim rozwałkować ciasto pasujące wielkością do formy tarty. 
  5. Ciasto wykładamy na formę i dociskamy, a następnie odcinamy niepotrzebne fragmenty. Widelcem nakłuwamy, aby ciasto nie rosło. Ciasto przykrywamy pergaminem i na to jeszcze fasolę.
  6. Wkładamy na 30 minut do lodówki.
  7. Następnie należy ciasto piec 15 minut w piekarniku o temperaturze 190 stopni. Usuwamy pergamin z fasolą i jeszcze kolejne 5 minut pieczemy. 
Przygotowanie masy:
  1. Czekoladę posiekać i włożyć do miski razem z miękkim masłem.
  2. Śmietanę doprowadzamy do wrzenia na małym ogniu, a następnie przelać do miski z czekoladą i masłem.
  3. Dokładnie wymieszać i zalać tartę. Całość wstawiamy do lodówki na 3 godziny. Po około 1,5 godziny posypujemy wierzch ciasta startą czekoladą i dalej trzymamy w lodówce przez 1,5 godziny. 
Smacznego :)

9 komentarzy:

  1. Też taką uwielbiam, Twoja wygląda mega-apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiedziałabym, że to ciasto wygląda hm.. seksownie, o ile tak można powiedzieć o cieście ;) A w każdym razie pociągająco. Mam ostatnio straszną ochotę na czekoladę więc chyba zrobię takie niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne ciasto...czuję że jak zrobię to też je polubię....pozrawiam oczywiście zapisuję..;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada rewelacyjnie. Nie dziwie sie, ze to Twoje ulubione ciasto :))

    OdpowiedzUsuń
  5. rain- i jest mega apetyczna! :) polecam :)
    agatex- no mówią, że czekolada to afrodyzjak ;) A sama tarta kusi, jaki nie jeden facet :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Izza- gwarantuję, że polubisz :)

    majka- wszystko co czekoladowe jest moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  7. masa ganache - bosko! chociaż jak dla mnie ideał to ta z białą czekoladą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak ostatnio zaniedbałam czekoladę... Tarta wygląda prześlicznie, idealna tarta czekoladowa. Już ją wrzucam do przepisów do zapamiętania

    OdpowiedzUsuń
  9. niesamowicie wygląda ta czekoladowa warstwa
    wcale się nie dziwię, ze tarta staje się tą ulubioną

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Na talerzu - Przepisy kulinarne , Blogger